dinsdag 15 november 2011

My moment of fame op 3FM


Het is je misschien niet ontgaan! Op facebook, twitter, youtube, misschien heb je het me vanaf hier wel horen gillen dat ik live op mocht gaan treden in de Joey en Wijnand show van 3FM. Hartstikke gaaf natuurlijk! Maar heel logisch bracht het ook nogal wat spanning met zich mee.

Zo'n half jaar geleden kreeg ik een twitter berichtje van Joey. Hij had 1 van mijn eerste covers gehoord op youtube en dit was destijds Sweet child 'o mine van Guns n Roses. Hij was erg enthousiast en zo hebben we een aantal keer ge-meet. Toen ik de cover van Lady Gaga's "Born this Way" op mijn kanaal had gezet, was hij verkocht en leek het hem een leuk idee om deze live in zijn show te brengen. Natuurlijk zeg ik daar geen nee tegen! Wauw! Op 3FM, wie wilt dat nou niet?

Vannacht was het dan zover, mijn debuut op de Nederlandse radio met een live optreden. Oh, wat was ik zenuwachtig zeg! Ik dacht echt dat mijn zenuwen mijn performance zou gaan verzieken. Dit optreden moest natuurlijk ook begeleid worden en wie kan ik dan beter naast me hebben staan dan de enige echte Djurmain!
Hij is natuurlijk nog maar net op youtube begonnen maar hij barst van het talent. En natuurlijk omdat ik eerder met hem covers heb gemaakt, leek het ons leuk als hij mee zou gaan en ook kon laten zien wat hij in zijn mars heeft. We kozen ervoor om naast "Born this Way" ook ons duet "Use Somebody" te gaan brengen.

De twee optreden zouden plaatsvinden tussen 1 en 3 uur s'nachts. Erg laat natuurlijk en ik was bang dat mijn stem te moe zou zijn om echt te gaan knallen! Dus oefenen, oefenen, oefenen. Op 3FM moet je het natuurlijk meteen goed doen!
Na een interviewtje was het tijd om ons eerste nummer te doen en dit was "Use Somebody". Dat was echt rennen van de ene kamer naar de andere omdat het spul in een andere ruimte stond.
Jermain begon te spelen en ik liet het maar los. Ik dacht er niet aan dat ik live op de radio te horen was maar deed net alsof we maar aan het repeteren waren. Ik hield maar een klein beetje spanning over en gelukkig, heel gelukkig hebben de zenuwen een keer niet van me gewonnen. Ik heb namelijk bij alle optredens dat die zenuwen me zo ontzettend in de weg zitten, dat ze echt een optreden voor me kunnen verzieken. Dat is natuurlijk heel vervelend maar vannacht was echt anders. Ik dacht terug aan mijn leven van 1 of 2 jaar geleden en ik besefte me gelijk hoe erg ik bofte. Heel veel trots en blijdschap kwamen bij me naar boven en ik wilde 'm gewoon rocken!

Het eerste nummer ging goed! Het was echt een opluchting en daarna was het wachten op het 2e nummer. Toen dat zover was, had ik het vertrouwen dat het goed ging komen omdat het vorige nummer ook gewoon hartstikke goed ging. Mijn versie van "Born this Way" begeleid door Jermaine ging ook erg goed. Ik ben hartstikke tevreden en kijk er trots op terug.


Voor mij voelt het heel bijzonder dat ik in de uitzending mocht komen en ben er ook hartstikke trots op. Ik heb voor mijn gevoel hiermee een boel overwonnen!! Ik ben ook echt aan het nagenieten en kan bijna niet bevatten dat ik het gewoon gedaan heb en dat het goed is gegaan! Het geeft echt een kick!


Er is natuurlijk gefilmd. De video's hiervan staan binnenkort online! Ik wil jullie wel alvast de audio laten horen. Het is nog lang niet alles maar zo krijg je een idee :)

4 opmerkingen:

  1. Het was echt top Dionne (en Jermaine natuurlijk) !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dit echt zó gaaf voor je ♥ je deed het super! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Had Dave al gevraagd om een linkje, maar was zo nieuwsgierig dak zelf maar even gegoogled heb, meid echt : you nailed it! supermooi gezongen, van die zenuwen niks te merken en wat ben ik trots op je, super!!! liefs van Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen